Love at First Browse / Carlo Antonelli
- readingroom
- 30 mag
- Tempo di lettura: 3 min
Aggiornamento: 30 mag

We like to ask a special guest to share with us the three magazines that have meant the most to him. This time is the turn of Carlo Antonelli, journalist, cultural producer and director of Mudec United magazine.
His selection is as eclectic as he is, and entirely in German. From office photography with surreal dignity, to the unsettling visual choices of Swiss political journalism, to the baroque delirium of a barbecue bible, Antonelli’s picks reflect a curious and singular way of reading the world through print
#1 / Brand Eins
"Even though I don’t speak a word of German, I’ve always had a deep love for a German monthly magazine about work. It’s an incredibly difficult subject to represent, and yet for at least 25 years Brand Eins has been remarkable in finding photographic angles of stunning dignity - even inside freezing office spaces - and in delivering iconic visuals with impeccable humour. The art direction has always been in the hands of the brilliant Mike Meiré (of 032c fame, among others). That’s why I asked Meiré to join me in shaping the representation of the straight male during my time as editor-in-chief of GQ Italia (2013–2015)." [website]

#2 / Die Weltwoche
"For reasons I still can’t explain, while I was studying aesthetic composition to build the visual identity of Rolling Stone (2003–2011), I stumbled upon a widely circulated Swiss magazine, Die Weltwoche—also in German—which had, and still has, one of the most bizarre photoediting styles I’ve ever seen. Including cartoons. That particular issue featured on its cover a rare color photo of Hitler’s birthday, surrounded by ladies and children. A punch in the gut, and at the same time a highly erudite historical document. It’s unsettling. Since then, I keep looking at it, flipping through it in those Swiss chalets where it always seems to be lying around." [website]

#3 / Beef
“There are thousands of niche magazines out there, devoted to every kind of obsession, hobby, and sport. But none can beat — for sheer image madness and truly unhinged cartographic flourishes — the incredible monument (massive recipe section included) to barbecuing and grilling animals of all shapes and sizes, aptly titled Beef. Even the ads for grills and tools of every kind are hilarious. Beef has been leading the charge of the mad German grillers for years —no idea how— managing to unearth new material every single month. An Italian edition was attempted, but had no real foundation. Fold-out sections with three or four flaps, maps stretching half a meter wide. Absolute geniuses." [website]

/ TESTI ORIGINALI /
Brand Eins / Pur non conoscendo una parola di tedesco, ho da sempre amato profondamente un mensile tedesco dedicato al lavoro. E’ argomento difficilissimo da rappresentare eppure da perlomeno 25 anni, ‘Brand Eis’ è assolutamente mirabile nel trovare fotograficamente angolature di stupenda dignità anche dentro uffici gelidi e guizzi iconografici dallo humour impeccabile. L’art direction e’ affidata da sempre al genio di Mike Meiré (quello di 032c e altro). Ho per questa ragione chiamato Meiré ad inventare con me la rappresentazione del maschio etero durante la direzione di GQ Italia (2013-:2015).
Die Weltwoche / Per motivi misteriosi, mentre studiavo la composizione estetica per costruire quella di ‘Rolling Stone’ (2003-2011), sono incappato in un diffusissimo periodico svizzero, ‘Die Weltwoche’, sempre in tedesco, che aveva e tuttora ha uno dei photoediting dalle scelte e dal mix veramente stravagante. Vignette incluse. Quel numero aveva in copertina una rara foto a colori di un compleanno di Hitler circondato da donzelle e bambini. Un pugno nello stomaco, un documento storico oltretutto coltissimo. E' sconcertante. Da allora lo guardo e lo sfoglio nelle baite svizzere dove c’e’ sempre.
Beef / Ci sono mille riviste verticali, dedicate ad ossessioni di ogni genere, hobby e sport di ogni natura. Ma nessuna batte- per folle produzione delle immagini e guizzi cartografici veramente fuori di melone, l’incredibile monumento -grande ricettario compreso- al barbecue e alla grigliatura di animali di qualunque specie e dimensione, intitolata ‘Beef. Anche le pubblicità di grill e attrezzi di ogni genere sono esilaranti. ‘Beef’ tira il carro dei pazzi arrostitori (sempre tedeschi) da anni e anni, non si sa come, trovando nuovo materiale ogni mese chissà come. Fu tentata un’edizione italiana, senza base reale. I risvolti a tre/quattro ante mappe apribili lunghe mezzo metro. Geni assoluti.